Quo vadis,Muusika?
Iga sajand on muusikasse andnud uusi vormilisi elemente. Suurimaks mõjutajaks uuenduste vallas vast religioon ja ümbritsev elustiil (näit. sakraalmuusika, õukonnamuusika, barokk jne).
Muusika kui terviku "kuldlõiget" vaadeldes võib subjektiivselt väita, et peamine areng on toimunud kompositsioonis, arhitektuuris. Inimmõistuse abil on loodud suur rida korrastatud vorme, mis kestavad tõepoolest sajandeid... sest meie, inimesed, oleme harjunud neid kuulma...
20.saj lõpp ja 21. algus viitavad "klassikalise kompositsiooni ja arendatud muusika tähtsuse vähenemisest ja selle asendumisest millegi muuga, kus kompositsiooni asemel on heli (soundi) enda arendus". Tsiteerisin siinkohal Margust, kellega meil paljuski sarnane maitse ja vaated muusikale:)
Temaga väideldes oleme jõudnud ka tõdemuseni, et proge muusika oma olemasoleval kujul "aja äraelanud" ning samasuguses võtmes juurdetulijatel, tituleeritagu end siis proge metal`iks või neo-proge`ks, midagi eriti uuenduslikku öelda just pole. Enamik progeelemente on juba "puudutatud" eelkäijate poolt - Genesis, Yes, King Grimson, Pink Floyd... Ning nende elementide edasiarendus pole just eriti innovatiivne ehk siis - käimasoleval sajandil kaob ära proge kui termini mõte... Pigem on tegemist klassikaga, mida siis erinevalt tõlgendatakse, halvimal juhul ekspluateeritakse:)
Mis tuleb asemele? Eks kompositsiooni vahetavad välja "heli" erinevad edasiarendused. Kui eelmisse sajandisse jäid heli (soundi) "mahutamised" olemasolevatesse kompositsioonilistesse vormidesse (Erki-Sven Tüür), ümbritseva keskkonna jäljendused (Steve Reich), minimalismi kummardamine (Arvo Pärt), siis see sajand saab ilmselt heli võidukäiguks. Tagasiminek ürgaega? Kui uskuda teadlasi, oli ka siis helil suur mõjusfäär inimese närvisüsteemile:) Pigem algavad nn ideaalse soundi otsingud ja selle erinevad modifikatsioonid masina(süntesaatori) ning edaspidi tehisintellekti abil.... Mis ei tähenda seda, et ideaalseks soundiks võib saada vastsündinu häälitsus vms.
Üks illustreeriv näide (Marguse referents) mu heietuse taustaks:
"...pool lugu on ainult üks sound, aga see-eest milline - elav ja pidevalt muutuv, teises pooles lisandub veel ilmutatud harmoonia..."Muusika kui terviku "kuldlõiget" vaadeldes võib subjektiivselt väita, et peamine areng on toimunud kompositsioonis, arhitektuuris. Inimmõistuse abil on loodud suur rida korrastatud vorme, mis kestavad tõepoolest sajandeid... sest meie, inimesed, oleme harjunud neid kuulma...
20.saj lõpp ja 21. algus viitavad "klassikalise kompositsiooni ja arendatud muusika tähtsuse vähenemisest ja selle asendumisest millegi muuga, kus kompositsiooni asemel on heli (soundi) enda arendus". Tsiteerisin siinkohal Margust, kellega meil paljuski sarnane maitse ja vaated muusikale:)
Temaga väideldes oleme jõudnud ka tõdemuseni, et proge muusika oma olemasoleval kujul "aja äraelanud" ning samasuguses võtmes juurdetulijatel, tituleeritagu end siis proge metal`iks või neo-proge`ks, midagi eriti uuenduslikku öelda just pole. Enamik progeelemente on juba "puudutatud" eelkäijate poolt - Genesis, Yes, King Grimson, Pink Floyd... Ning nende elementide edasiarendus pole just eriti innovatiivne ehk siis - käimasoleval sajandil kaob ära proge kui termini mõte... Pigem on tegemist klassikaga, mida siis erinevalt tõlgendatakse, halvimal juhul ekspluateeritakse:)
Mis tuleb asemele? Eks kompositsiooni vahetavad välja "heli" erinevad edasiarendused. Kui eelmisse sajandisse jäid heli (soundi) "mahutamised" olemasolevatesse kompositsioonilistesse vormidesse (Erki-Sven Tüür), ümbritseva keskkonna jäljendused (Steve Reich), minimalismi kummardamine (Arvo Pärt), siis see sajand saab ilmselt heli võidukäiguks. Tagasiminek ürgaega? Kui uskuda teadlasi, oli ka siis helil suur mõjusfäär inimese närvisüsteemile:) Pigem algavad nn ideaalse soundi otsingud ja selle erinevad modifikatsioonid masina(süntesaatori) ning edaspidi tehisintellekti abil.... Mis ei tähenda seda, et ideaalseks soundiks võib saada vastsündinu häälitsus vms.
Üks illustreeriv näide (Marguse referents) mu heietuse taustaks:
Kommentaarid
Olen Su blogi lugenud päris pikka aega ja mõistatanud, kes tuntud muusikutest on Su salapärane mees.
Täna tabas mind välk ja valgustas mu mõistust.
Ütlen ainult seda, et tunnen Su ema(tervitused talle virtuaalselt!) ja Su ämma ja Su mehe suurt ja imelist suguvõsa.
Ka mina olen väga kurb Marise pärast ja kõikide teiste pärast.
Helle
Ma ei saa aru, mis on, aga mina olen sjgelle
Emale annan kindlasti tervitused edasi! Eks uurin, kuidas teie teed ristunud.
Tore kohtumine igatahes!
Ema on esialgu kodus üsna rahul ja eks nende majapidamine nõua üsna palju asjatamist ja tervis pole enam see. Loodan väga, et ta leiab endale ka muu väljundi... Mõned mõtted tal ka on ses suunas.
Kas minu eelmine komm läks kaotsi?
Kommentaar on tallel mu meiliboksis, aga kuna pole 100% kindel, et mu lähedased identifitseeritud tahavad saada, siis ma siit "korjasin ära". N.ö igaks juhuks:) Ära jumala eest solvu! Mul lihtsalt vahepeal käib üks pahandaja/ kommenteerija külas, kellele see võib ebatervet huvi pakkuma hakata.
Aga emale räägi seda blogimise lugu küll. Ta võib ju esialgu kinnise blogi teha. Pilte saab skännida ja juurde lisada. Ma jääks kohe pensionile ja tegeleks sellega päev otsa.
Muide, las su ema loeb seda "Meie" blogit ka. Tal peaks olema äratundmisröömu...
Su ema on nii tore inimene, mul on tõsiselt kahju, et enam tööalaselt kokku ei saa.Sama tore on Su ämm.