Muljeid Horseshow`lt

Sel nädalavahetusel leidis aset siis iga-aastane Horseshow. Eelmisel aastal käisin seal vaid treeningu ajal - ei mäletagi miks põhivõistlusele ei jõudnud - seega, võrdlusvõimalus puudub.

Mõned tähelepanekud ja teadasaamised, mida hobuinimesed minuga jagasid:

  • Show avanud "hispaania ratsakool" jättis mulle küll esialgu efektse mulje, ent kahjuks selgitasid asjatundjad et koolisõiduelemente sooritanud valge hobune tegi show peamiselt iseseisvalt, kontakt ratsanikuga oli üsna nullilähedane... Pealegi teadsid "lavatagused" sahistada, et hobu tervislik olukord olla nii kehvakene, et kaaluti suisa loomakaitsjate teavitamist. No vot ei oska kommenteerida... juhul kui nii, siis mu põlgus selliste looma kommertseesmärkidel kasutajate vastu vaid süveneb:(. Pean silmas igasugu tsirkusi jms. Aga friisi täkk oli ikkagi võimas - pikk must lakk ja kaitsmete vahelt välkuvad jalatutid - justkui puudel Artemon.

  • Punane lehvike hobu sabas või lakas, mida mina pidasin "beibetamiseks" ja omaniku edevuseks, pidavat tähendama hoopis seda, et treeningu ajal (ja muidu ka) ei maksa hobule väga lähedale minna - võib tagant äsada...

  • Kõik võistlushobud olid imekaunid ja trimmis. Võrratu vaatepilt! Põnev samuti.

  • Põhisõitude ajal olid tribüünid paksult rahvast täis ja kaasaelamine oli viimase peal. Soomlasi oli palju. Vaheaegadel õitses hobutarvetega kauplejate äri - kaupa oli hulgaliselt ja minu arvates üsna soodsate hindadega. Tehti valtrapi tikandeid, pakuti western sadulaid, kõikvõimalikke varustuse ja hobude hooldusvahendeid, õunu, hobufotode raamistusi jne jne Soomlaste näpus nägin erivärvilisi stekke... roosasid, kuldse nupuga:)

  • Laupäevases sõidus kaotas üks inimvõistleja korraks närvid ja lajatas takistuse ees tõrkunud hobule mitmel korral stekiga. Väkk kui vastikud sellised on.

  • Huvitava väljapanekuga oli väljas Türi Majanduskooli hobumajanduse eriala. Sai teadmisi proovile panna hammaste järgi hobuse vanuse kindlaksmääramisel, välimiku hindamisel jne. Igati asjakohane ja huvipakkuv... mul hakkas isegi üks uitmõte arenema, saades teada et kaugõppes vanusepiirangut pole:) Kuigi ma endale lubasin, et rohem õppida ei kavatse... no aga kui eluliselt praktiline vajadus tagant sunnib? Mine tea...

  • Ratsanikud on hea huumorisoonega - seda tõestas kostüümishow, kus takistusi läbisid Zorro koos senjoriitadega, Barbi ja Ken, nupogodi hunt ja jänes.

  • Show vahepeal omasid hobusid koplist boksidesse kantseldades, klõpsisin neis mõned kaadrid... No pole kahtlust, kes minu jaoks kauneimad ja kallimad!
Igal juhul, järgmisel aastal lähen kohe kindlasti uuesti.













Kommentaarid

Liana ütles …
Sel aastal pidin ma leppima telekast vaatamisega. Aga selline isu tuli peale, et järgmisel aastal tahan ka kindlasti kohal olla. :)
Heli ütles …
Jah, ega selliseid üritusi, kus Saku Suurhalli areen liivamaneežiks muudetakse, just sageli kohta:)
Anonüümne ütles …
... mul hakkas isegi üks uitmõte arenema, saades teada et kaugõppes vanusepiirangut pole...

Oot-oot, kas ma sain õigesti aru, et seal on olemas või tulemas ka kaugõppevariant hobumajanduse õppimiseks? Nende kodulehelt ma sellekohast infi ei leidnud.
Heli ütles …
Anonüümsele

Jah,otsisin ise kah ja ei leidnud. Võib-olla sain valesti aru ja mõeldi ehk päevast õpet? Igal juhul mainiti, et neil seal õppureid ka keskealiste osas:)

Peab lähemalt uurima.