Ilusad asjad: kell


Ma ei pea end "kellainimeseks" - et kell peab kindlasti käe peal olema aksessuaarina või ajanäitajana. Enne Seda Kella pidasin ajaarvestust omal moel, kas piipari pealt vaadates (oeh, olid ju ka sellised vidinad kunagi!), mobla pealt või siis vastutulijalt abi küsides. Nii ei pidanud mu eelmised kellad ka kuigi kaua vastu, sest rikkimineku järel ma nad lihtsalt hülgasin või teisel juhul, kaotasin ära:)

Aga see kell on eriline...

Sain ta kingituseks oma abikaasalt 1997.a Jõulude paiku. Aeg oli meie perele väga raske 30.septembril toimunud tulekahju tõttu, milles sõna otseses mõttes paljaks põlesime. Ega ma aega, kui sellist, jõuludeni väga hästi mäletagi. Veetsin ju enamuse ajast haiglas poja kõrval. Aga igatahes detsembris olime kõik taas õnnelikult koos. Mees helistas mulle töö juurde ja kutsus mind lõunale. Kui ta šampust tellis, läksid mul silmad suureks, et mis nüüd siis... No ja siis ta mulle karbikese kellaga pihku poetaski... et ta sai töö juures preemiat ja... Olin täiesti sõnatu. Igasugu mõtted sagisid peas, et appike meil on igasugu tarbeasju vaja ja nüüd siis See Kell:) Aga naiselik rõõm sai loomulikult võitu, sest kell oli, on imeilus. Mäletan, et tahtsin seda kohe randmele panna, aga ei osanud - urgitsesime kahekesi, ikka ei miskit. Vahepeal lippas mees lähedalasuvasse kellassepa ärisse küsima, et kuidas?:)

Huvitaval kombel pole kellaga ka suuremat häda juhtunud. Ükskord kukkus ta mul kivipõrandale, mille tulemusena klaasplaat ära tuli. Kellassepp liimis selle päevaga tagasi. Pisut on tulnud ka kinnitit pingutada, ent see on lisaks patareide vahetusele ka kõik.

Miskipärast kannan teda paremal käel. Kellainimesed nii ei tegevat. Mulle aga tundub kuidagi loogilisem. Mis veel väga võluv - üsna võimatu on tema abil aega minutilise täpsusega määrata. Mulle see asjaolu meeldib. Kuidagi igavikulise mõõtmega tiksuja.

Kui ta mõnel päeval mingil põhjusel koju olen unustanud, on kohe tühi tunne...


Kommentaarid

Liana ütles …
Äkki sellepärast vasak käsi, et südamega kingitud ja vasak käsi on südamepoolne käsi ka:)
Andreas Prausen ütles …
Hea seletus see eelmine, aga pakuks ühe ratsionaalsema:

Äkki sellepärast, et nii Sellel Kellal kui ka ülejäänud kelladel, mida mina oma elus näinud olen, on nupp paremal pool? Kuidas muidu sa seda kella õigeks paned ja muidu kruvid, kui ta sul paremal käel on?
helle ütles …
Jah, meie elus ongi `lihtsalt asjad` ja emotsionaalselt tähtsad asjad. Rahas seda hinnata ei saa. Ma nutan siiani taga(mitukümmend aastat)üht sõrmust, mille mustlased koos rahakotiga ära varastasid. Kõik muu, mis seal oli, on ammu ununenud.
Viimasel ajal kingitakse asjade asemel raha või kinkekaarte, et "osta ise, mis tahad".
Heli ütles …
Liana ja mr.costello

tänu teie kommentaaridele parandasin "saatusliku" vea:) Tegelikult jah, kannan kell hoopistükis paremal käel.

Ja kella õigeks sättimiseks võtan ta alati käe pealt ära. Sellin kiiks siis:)
Heli ütles …
sjgelle,

muideks mul vanaema sõrmusega sama lugu... ja eriti ajab närvi et tead, et ta pole ju maailmast materiaalsel viisil kadunud! Kusagil ta "elab" edasi, loodetavasti teeb kandjale või haldajale rõõmu, mille läbi tast parem inime saab...
helle ütles …
Kirjutasin veel buberti teemal oma blogi sabasse.
Andreas Prausen ütles …
Nunuh, Metsapiiga, sul on siis see sama viga, mis minulgi aeg-ajalt - mõtlen "parem", ütlen "vasak". Või vastupidi.

Erit häiriv on see teiste jaoks näiteks autoorienteerumisel. Ei ole ju tore, kui kaardilugeja kõigepealt ütleb, et nüüd keera paremale ja kui juht seda teeb, siis röögatab, et "Ei, see teine parem! Vasak, noh!" ;-)

Enivei, nüüd kõlab su jutt "kellainimestest" loogilisemalt.
Heli ütles …
mr.Costello
:)
täpselt nii ongi..., tegelikult on mul oma nipp selle parem-vasaku jaoks. Nimelt on mul vasakul käel üks arm, ja olen täheldanud, et kui vaja kiiresti parem-vasak määratleda, siis läheb puudutan automaatselt seda armi. Et siis sellised relatsioonid...
Anonüümne ütles …
nüüd said blogilugejad paraja annuse fakte Sinu kohta: poeg ja kümme aastat abielu, see on respekti väärt!

olete muidu nii salajased, et piltigi pole näha olnud ;)
Heli ütles …
Armas Leelo

Ajasin vist oma blogilugejad segadusse nii selle vasak-parem küsimuse kui ka abielueaga. Tegelik tõde on see, et olen abielus juba ligi 20 aastat (järgmisel kevadel on 20.aastapäev). No ja poeg saab 2 nädala pärast 19.a. Kuna abikaasa on väga liikuva eluviisiga om ameti tõttu, siis sellist täielikku koosolemise aega tuleb vast 15:)