Diagnoos

Täna siis saabus selgus... Mozarti kabajaluu osas, kuhu kõõlused kinnituvad on pöördumatud muutused. Mõlemas esijalas. Kabajaluu pinnas peaks olema sile, temal on mügarlik. Kõõlustega kokkupuutudes tekib valuaisiting. Inimsportlastel pidavat see sage vigastus olema ja kui õigel ajal ei sprodiga lõpparvet ei tehta, lõpetatakse ratastoolis.
Niiet, kahjuks on hullemaid haigusi kui laminiit. Mozart saab oma kaeraportsud nüüd tagasi...

Dr Aibolit tegi mõlemasse esijalga 2 hormoonsüsti, mis ehk aitavad leevendada põletikku. See on ka kõik, mida teha saab ja ka see ei pruugi aidata.

Veel...vangutas ta pead ja ütles, et NII hobust läbi sõita, peab ikka väga vaeva nägema. Jah, ilu ja võime võivad saada saatuslikuks.

Uurisin eutanaasia kohta. Selleks pean nüüd valmis olema, mis parata. Aiboliti sõnul on märgiks hobuse enda allaandmine. Et kui tal on nii valus, et ta ei taha enam tõusta, et siis ta tuleb.
Elame edaspidi päev korraga. See võib tähendada õige mitmeid õnnelikke päevi:) Püüan kompenseerida pisutki seda, mida mu liigikaaslased talle põhjustanud.

Kuna Theol on passi järgi tulemas sünnipäev 16.juunil, siis otsustasime sama aja märkida ka Mossu sünnipäevaks. Mozartil täitub 12.a, Theol 4.a. Porgandite kogumine on alanud.

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
that's really cute..wish i had one too.
kukupai ütles …
Kurb lugeda...
Ehk siiski süstid aitavad ja saad veel mõned ilusad aastad selle hobuga veeta. Hoian pöialt.
helle ütles …
Ma ei ole nii hoolikalt jälginud, aga saan siit aru, et on siis nn äraetud hobune. Kas oli enne võistlushobune?
Loodame ikka, et häda veidi leevendub.
Heli ütles …
Aitäh, kulla blogisõbrad! Loodan ise samuti, et hobu elamisväärset elu saab jätkata.

Sjgelle, ma kahjuks ei tea ta minevikust palju. Hobune on ostetud 2 aastat tagasi Poolast Eestisse suure talli omaniku poolt. Teiste müügisolevate seast valiti ta välja just oma hea hüppevõime tõttu. Mõnda aega Eestis olnud, ilmnesid ta tervisehädad. Ilmselt oli teda müügihetkeks turgutatud ja süstitud... Suurde talli treeningu hobusena töötama ta enam ei sobinud. Kuna olin samal ajal sealt tallist Theo`d ostmas, ostsin ta seltsiliseks kaasa. Niimoodi Mozart mu juurde tuli.

Jalahäda algselt ei ilmnenud, esimesel siinoleku kevadel ilmnesid probleemid.

Siia tulles oli tal inimese puudutuse vastu äärmine vastumeelsus. Nüüd, tagantjärele saan sellest aru.

Pisitasa on ta mind oma karja liikmeks võtnud... Tänagi - kuuldes hoovi pealt mu häält, jättis ta Theo koplisse ja tuli mind otsima:)

Olin kunagi skeptiline Hollywoodi pisarakiskuja "Hobulausuja" filmi suhtes... Tänaseks hetkeks aga tunnen, et Mozart räägib minuga. Ta usaldab ja teab, et tahan teda aidata. Ja et ma ei anna talle porgandit selleks, et temaga sõitu minna, vaid lihtsalt sellepärast, et ta nii tubli hobune on:) Väga kallis mulle.
helle ütles …
Hobune on kahtlemata üks intelligentsemaid loomi ja inimesele suureks sõbraks olnud läbi ajaloo. Seda "Hobulausujat" olen ka filmina näinud mitu korda.
See on nii liigutav, kui loom inimest usaldab.
piiiia ütles …
Soovin teile südamest neid õnnelikke päevi.
Segasumma Saara ütles …
Tõesti kurb kuulda, et vaese Mozarti jalad NII läbi on. Soovin minagi, et ta siiski saaks nautida vähemalt seda aega mis talle nüüd veel rahuliku pensionipõlve pidamiseks jäänud on. Peotäis mahlaseid porgandeid talle! (Virtuaalselt küll praegusel ajahetkel.)
Anonüümne ütles …
Paar porgandit minu poolt ka Mozartile!
Heli ütles …
Aitäh:) Virtuaalsed porgandid ja südamlikud soovid kuluvad praegu marjaks. "Pensionile jäämise" mõte rahustab ja annab julgust.

Muide, õhtupoolikul tabanud äiksevihm maalis üle kogu mu majapidamise suure-suure vikerkaare. Mozart ja Theo jalutasid selle alt läbi;-)
See peab olema hea märk!
Anonüümne ütles …
Ma loodan, et su hobud mõistavad tänada oma hobujumalat (või keda iganes), et saatus neid just sinuga kokku viis. Muidu lastakse ju äraaetud hobused maha... Kui iganes saan murede jagamisel abiks olla, anna märku!
Heli ütles …
Naine, usun et hobud on hobujumalaga ühenduses nii ehk naa, oma elutahte kaudu. Mina assiteerin kõrval;-) Vöörmünder või nii...

Tänan Sind.