Haiguste ravi, kontrollitud...

Usutavasti olen hakanud pihta saama hobude vajadustele haigusperioodil. Tegin nii mõndagi valesti nii Mozarti kui ka Theoga.

Panen mõned tähelepanekud kirja:

  • "Liigutamine"
Muidugi on vaja hobune ka valu ja halva enesetunde korral pisut liikuma saama. Aga pisut. Sest energiavarud on haigusega võitlemisel piiratud. See, et ma alguses Theo kordetamist jätkasin, lootes röga lahti saada - see oli jäme viga. Sest ta pani end proovile, proovis galoppi ja puha... kuni jäi kõõksudes seisma. Parem selliseid vapustusi loomal vältida.
Liigutamisena peaks pakkuma hästi kerget ja mängulist tegevust, mis (1) aitaks korvata liikumisvaegust (2) ennetada stressi. Maius on siin heaks abimeheks, ent loomulikult - väikestes kogustes.

  • Režiim
Rohtude, sööda ja muude tegevustega toimetamine iga päev kindlal ajal. Vältida ootamatuid muudatusi ja olukordi - kõik see aitab hobusel jõuressursse hoida.

  • Immuunsuse tõstmine
Vitamiinirikas ja tasakaalustatud sööt. Homoöpaatia (mina sain häid terakesi Ute kaudu). Vältida külmetumist. Kui ikka vihma ladistab, pole mõtet hobust ka tekiga väljas hoida. Kui on piisava ventilatsiooniga tall, võiks ta liigniiskusest ära tuua (hingamisteede haigused).

Sööta tuleks kontrollida. Heina leotamine ei aita, nuusuta heina, mida allergikule annad:) Uskumatu, kui suur lõhna vahe on riknenud ja kvaliteetsel heinal. Saputa tolm välja enne hobusele andmist. Kui leotad, siis maksimaalselt 15 minutit. Koresööt kaotab oma toiteväärtuse kiiresti. Eriti tänavune kehv hein.
Kes kaeratab, tasub samuti uurida kaera kvaliteeti. Selle kuu Oma Hobus on hea ülevaade kvaliteedi hindamisest. Mina sel aastal kaera andmisest loobusin - annan täissööta.

  • Ületoitmise vältimine
Muidugi tahaks haige hobuse heade asjadega üle külvata. Aga arvestada tuleks, et kogu organism võib olla häiritud, s.h seedimine. Porgandeid üle 2 kg päevas ei maksaks anda. Heina pigem väikestes kogustes ja sagedamini (4 h tagant). Öösel võiks magu puhata.

Lisatähelepanekud oodatud:)

Kommentaarid

Ruudu ütles …
Minu arust on kõik sul väga õige, ainult selle liigutamise koha pealt ma ei saanud aru.. Et mis mõttes, sa tegid valesti ,et sa liigutasid. Kui tal on rögaköha siis on hea, kui vaikselt traavitad näiterks võimidagi,et ta kõik välja köhiks, arvan mina :)
Heli ütles …
Tuudu, asi oligi selles, et tal oli liiga halb sel hetkel ja ma poleks tohtinud teda isegi traavile ajada. Kuna ta traavis juba kõikuma lõi, ehmatas see teda ennast ja ta proovis galopile minna - siis tuli suisa hingamiskramp korraks. Pärast läks taastumiseks kaua aega ja selline juhtum ärritas niigi põletikulisi hingamisteid veelgi.

Kõik oleneb haigushoo raskusastmest ja enamasti tunneb hobu ise ära, kui palju ta liikuda soovib. Iseasi, kui ta täitsa seisma kipub jääma - siis vaja teda kuidagi motiveerida liikuma.

Kui hobune seisab, kaelast kõverdunult, siis see on õpitud abituse märk (T.Kammio). Ta lepib oma saatuse ja halva enesetundega. Sellest seisut oleks ta vaja kiiresti välja tuua. Seda ei saa järskude vahenditega - traavi ja galoppi:) Vaid mingi nipp tuleb leida:) Huvi tekitada taas maailma asjade vastu:)

Tervetel ja hea enesetundega hobudel taolist norutamist ei esine.
Heli ütles …
Täiendan veel, et mul lõppes traavitamise katse novembris sellega, et hobune jäi täiesti apaatseks ja lihtsalt seisis ja lõõtsus. Oskamatusest tegin asja veel hullemaks, seega.
Tookord helistasin erinevatele tohtritele ja soovitus oli üks - ei mingit kordet. Jalutusrihmaga kõndimine oli samuti talle vastumeelt, aga ämbri ja porganditrikiga sain ta tasapisi liikuma:)
Ruudu ütles …
Okei, praegu sain vist mina valesti aru.Ma pidasin silmas väikest köha või tatti . Aga kui on lausa nii põletikulised, siis on sul õigus ( ma arvan) so keep going !