W.A.Mozarti klaverikontserdid Fr. Gulda esituses

Olen täheldanud, et juba mitmendat sügist järjest kuni lumetulekuni "ilmuvad" mu plaadimängijasse W.A.Mozarti klaverikontserdid ja ikka mu lemmik-Mozarti-interpreteerija, Friedrich Gulda, esituses. Samu kontserte on mul õnnestunud kuulata ka Kalle Randalu elavas esituses. Hoopis teine "käekiri", ent ääretult tundlikult ja suure respektiga temagi poolt esitatud.

Fr. Gulda seevastu on mu meelest ääretult jõulise ja sügava klahvilöögiga, kohati tekib tapva heli efekt:), nii vahedalt lõikab.... Ükskõikseks ta esitused kohe kindlasti ei jäta.
Sobrasin Youtubes ja leidsin ka oma kunagise lõpueksami pähkli üles. Kummaline oli seda nii paljude aastate tagant taas kuulata. Olen teost küll Klassikaraadiost või mujalt kuulama juhtunud, ent nii üksipulgi mitte. Huvitav kogemus igatahes. Teada enam-vähem iga "käiku" ette. Muidugi mitte nii dramaatilisi pause...ent pisukese uhkusega pean tunnistam, et sain ka mitte kehvasti hakkama. Mäletan, et komisjon igatahes aplodeeris:)

Aga Gulda jah, uskumatult ilus toon ja Mozarti "maaletoomine". Vist oli Svjatoslav Richter see, kes dokumentaariumis teatas, et on oma pika pianisti karjääri jooksul leidnud kõikide tippheliloojate esitamiseks võtme... Ravel, Bach, Chopin... Väljaarvatud Mozart. Mozart on Mozart. Vaid üks Wolfgang Amadeus.




Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Kuulasin seda kaunist meloodiat... ja mulle meenus omagi kolm aastat punnitatud muusikakooli... ja rõõm kui sina ning üks toonane klassivend mussa lõpetasite.. ja siis need noodivõtmega ehitud hõbedased muusikakooli lõpusõrmused... Mäletan, et sul olid nii paganama peenikesed sõrmed, et see sõrmus tundus nii suurena su hapra klaverimängija käes:)Ja veel üks nüanss: olime ju nii noored ja SEE sõrmus oli ainus ametlikult aktsepteeritud aksessuaar tollases koolis:) Oo jaa...
Heli ütles …
Jah, ja kus see sõrmus nüüd on? Eks sai mu esimese armastuse kätt ehtima antud, mäletad küll seda tõkkejooksjat...;-) ja tema muidugi oskas selle ära kaotada. Krdi mehed,eks ju.