Meeste mänguasjad















PH kirjutas mõni aeg tagasi juba varakult omistatavatest soorollidest. Pean ütlema, et ju siis on selle teooria kohaselt mind nii kõvasti ajupestud... Olen täheldanud korduvalt, et on sellliseid asju või olukordi, mis enamikul meestel silma särama panevad, ent naisi "külmaks jätab" (vormelist kuni jahilkäiguni).

Ere näide elust enesest. Mõned päevad tagasi tõi me peresõber hoiule oma kaatri, kuna ta ise reisile siirdus. Et meil olevat piisavalt ruumi ja aed ümber, temal seevastu aiaehitus pooleli ning ta otsustas, et kindlam on hoiustada seda kaadervärki mingi aeg meie hoovis...
Eranditult kõiki meeskodanikke, kes selles ajavahemikus meie juurest läbiastunud, tabab totaalne vasikavaimustus. Mingi "kirglik meremees" ärkab kõigis koheselt:) Käiakse ümber paadi, piilutakse kabiini ja arutletakse hobujõudude üle. Kätt südamele pannes - no jätab külmaks mind selline paadike, tõesti. Ja ka Ruhnu meeldiks mulle tõttöelda mingi suurema veesõidukiga sõita... Samuti ei ole ma näinud taolist "saatanlikku välgatust" oma suguõdede silmis. Fikseeritakse rahulikult, et ahahh hobustest veel vähe....

Bonham, va isasloom, tundub asjandust samuti nautivat - ta on nimelt avastanud, et see väga mõnus päiksevari.

Kommentaarid

arni.alandi ütles …
Väga hea näide!

Mu naine (Kati - noiaelu.wordpress.com) käib lakkamatult ümber selliste paadikeste, uurib iga nurga alt, tunneb huvi hobujõudude vastu ja kavatseb lähiajal kindlasti väikelaeva juhiload ära teha. On mõelnud isegi väikelaenust taolise riistapuu ostmiseks.

Mind jätab sihandne üsna külmaks. No muidugi, eks ma taga kaasa sõitma ikka lähe, kui ta tõesti peaks kaatri kätte saama (selles, et ta load ära teeb, ma ei kahtle), aga mind ennast selline sõidulust küll ei võlu.

Ühtlasi tunneb Kati süvimat kirge ka väikelennukite vastu ning tal ongi dilemma, et kumma peaks enne ära tegema - piloodi-, või väikelaevajuhi eksamid. Mina ei taha kohe kumbagi teha, isegi autojuhtimine on minu jaoks liig, mis liig:)
Heli ütles …
Jah, õigus. Ei maksaks tõepoolest esemeid ja oskusi "sildistada" soorolle silmas pidades. Eks minagi tahtsin lapsena hoopis kosmonaudiks saada:)
Meenub veel, et Lea Liitmaa alias Blacki rääkis kusagil, et kui ta kontrabassi õppis ja meesõpetaja tundi läks, teatati talle et võetakse igakord validooli. No et naine ja kontrabass:)
Samas - kui ikka meenutada neid 24h kombainiroolis olevaid, käed õlised leidapeipse, elmineotsmaneid; siis - mnjah, naiselikkus kui esteetiline omadus, võib kannatada saada. Või võtame kunagised nõukogude sportlased Smetanina ja Gulakova, kes silmnähtavalt mehistusid, tahtes mehiseid tulemusi;-)
Anonüümne ütles …
heh. võibolla tasuks antud juhul ümber hinnata sinu "meestuttavate" teadmiste tase.

mina kui täiesti normaalne heteroseksuaalne mees ei tunne paatide vastu mingit huvi, vahest välja arvatud nende välimus. samuti julgen väita, et minu suurest sõprusringkonnast oleksid vaid vähesed huvitatud paatide hobujõududest või muudest totrustest.

üldistamine mõndade rullnokkade alusel kipub mädanema. õpi.
Heli ütles …
kekbur,

paadiomaniku näole pole tegemist rullnokaga, vaid merendust tudeerinud ja tegeleva küpse meesterahvaga... ja ega see postitus olnud kantud ka hobujõudude üle arutlemise naeruvääristamisest. Arutleksin meeleldi paadimootori hobujõududest, sõlmedest ja lainemurdmisest kui ma sellest midagi teaksin. Kuna huvipuudusel mitte, siis kuulan ja jälgin meeleldi seda siirast rõõmu, mida see teema mu meestuttavatele valmistab.

no eks ma õpi;-)
Andreas Prausen ütles …
Arni, ei ole võimalik! :-D Aga kui Kati selle tüki tõesti ära teeb, siis ma tulen ka meeleldi teiega koos sõitma, kui kaasa võtate. Broneerin juba kohe edasi-tagasi pileti sellele väiksemale Suur-Pakri saarele - mul on sinna asja. ;-)

Ja mis puutub väikelennuki või helikopteri piloodi paberitesse, siis tüüri Katit ikka pigem sinna mere peale - kuna piloodipaberite tegemine on üks minu väikestest eluunistustest, siis äkki saan Katist innustust ja teen need ise ära. Küll aga on lennuk või kopter vähe kallim kui paat, seega sedasorti isikliku riistapuu soetamisest ei julge ma esialgu isegi mitte unistada. :-(
tumeblondi ütles …
Hmm, väga põnev arutelu:) Eriti kui tuletasin meelde eelmisel nädalal nähtut Peipsil - selliste või uhkemategi kaatritega käisid nädala lõpus sõitmas eranditult üksikud mehed. Huvitav, on see mingi alateadlikumalt rahuldamata juhtimis- või kontrollivajadus, mida rooli keerates ning hobujõudusid valitsedes maandatatakse?
Heli ütles …
TB, jah - ka selline võimalus olemas. Olen sarnaseid mõtteid mõlgutanud, nähes tuttavaid järjest kiiremaid autosid või võimsamaid mootorrattaid endale muretsemas.
Samas kaasneb taoliste esemete omamise näol ilmselt ka mingi kummaline logistiline vabadustunne. Liiklusummikud - ok, sõidan hoopis lennukiga. Praamijärjekorrad - ei midagi keerulist, lähen hoopis oma paadiga jne jne.
Vis GAG-i direktor oli see, kes peale tööpäeva kiiresti maakodusse jõudmiseks kasutas lennukit:) Jah, maanteeliikluses kulutatud aeg tundub teinekord üsna mõttetu...
Heli ütles …
Ahjaa, ja ilmselt ei näeks ma selles ka midagi imelikku kui näiteks Ene Ergma pärast väsitavat RK istungit isiklikku lennukisse poeks ja Tõraverre lendaks:) Vastupidi, kuidagi väga loomulik tunduks.

Samas - millegi piloodiks, juhiks olemine on üks asi (naiselikult glamuurne isegi), ent teine asi on selle eseme remont ja hooldus - siinkohal on üsna raske stereotüüpe murda. Eks taoliste asjakeste omamine toob kaasa ka lõppematu putitamise. Ja siinkohal hakkavad küll soorollid mängima;-)
Liana ütles …
Paatidest ma ei tea midagi, aga see kauka on mõnusa majesteetliku olemisega. Ta on täpselt selline nagu meie Mõmmi isa.
Heli ütles …
Liana, ega juhuslikult Ewerlu Ranger pole Sinu kauka isa?
Liana ütles …
Appikene...ma ei suuda praegu tõesti meenutada, aga ma ootan ema ära ja küsin üle. Aga me ostsime ta Tartumaalt, Haaslava vallast, Kurepalu kandist, pööras metsaäärest ühte paika, kus eramajad. Kui see nüüd midagi ütleb:) Aga see nimi on nii painavalt tuttav:)